Jak zgłosić stronę do Google?

Najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce, jak i w większości krajów świata, jest aktualnie Google. Istnieje nawet powiedzenie, że jeżeli czegoś nie można znaleźć w Google, to znaczy że to nie istnieje. Jako właściciel nowej strony internetowej na pewno chciałbyś, aby była ona widoczna w wynikach wyszukiwania tej wyszukiwarki. Wbrew pozorom to całkiem łatwe, w wielu przypadkach Google zupełnie samodzielnie potrafi odnaleźć i dodać nowe strony. Jeżeli jednak zależy Ci na szybkim i pewnym rezultacie zastosuj się do poniższej instrukcji.

Co będzie potrzebne?

- około 40 zł
- telefon komórkowy
1
Wejdź na stronę Google i wpisz w polu wyszukiwania site:nazwadomeny.pl. W ten sposób dowiesz się, czy jakiekolwiek podstrony serwisu internetowego zostały zaindeksowane.
2
Upewnij się, czy do każdej podstrony, która powinna być widoczna w wynikach wyszukiwania, możesz trafić ze strony głównej klikając w linki tekstowe. Jeżeli witryna posiada menu w technologii flash to indeksacja może być mocno utrudniona, a jeżeli cała strona jest wykonana w tej technologii to nawet niemożliwa.
Reklama
3
Witryna powinna posiadać treść, zadbaj aby każda podstrona do czegoś służyła i miała sensowną i oryginalną zawartość. Nie kopiuj artykułów z innych stron. Nie twórz pustych sekcji i działów "na zapas". Jeżeli to strona firmowa, to zadbaj aby oferta była przedstawiona dokładnie i aby obecne były wymagane prawem dane firmy.
4
Upewnij się, że każda podstrona posiada własną treść dostępną pod stałym adresem internetowym (URL). Bardzo niekorzystna jest sytuacja, gdy ta sama treść w ramach jednej strony dostępna jest pod różnymi adresami.
5
Upewnij się, że każda podstrona posiada własny tytuł, umieszczony w znaczniku title. Tytuł powinien odzwierciedlać zawartość danej, konkretnej podstrony i powinien być czytelny dla użytkownika.
6
Wyszukiwarka Google odnajduje nowe strony podążając za odnośnikami internetowymi. Jeżeli Twoja strona nie posiada żadnych linków, to Google się nie dowie o jej istnieniu. Najłatwiejszym sposobem pozyskania linków jest dodanie strony do katalogów. Jeżeli wykonałeś wcześniejsze kroki, a witryna jest estetyczna i przejrzysta, to prawdopodobnie będzie kwalifikowała się do dodania do dobrych, moderowanych katalogów stron (na kiepskie, szczególnie niemoderowane, szkoda czasu). Zanim dodasz stronę uważnie zapoznaj się z regulaminem katalogu.

Zacznij od katalogów:
- Gwiazdor - koszt 6,15 zł
- Katalog Onetu - koszt 11 zł
- Katalok - koszt 11,99
- Katalog Wirtualnej Polski - koszt 11,07 zl
7
Po maksymalnie dwóch dniach roboczych Twoje zgłoszenia powinny zostać rozpatrzone. Jeżeli strona została dodana do większości z powyższych katalogów to Google bardzo szybko dowie się o jej istnieniu. Jeżeli masz dostęp do logów serwera, to zauważysz w nich odwiedziny Googlebota, czyli specjalnego robota indeksującego strony.
8
Jeżeli po tygodniu od dodania witryny do katalogów wciąż nie jest ona widoczna w Google to istnieje możliwość, że Googlebot z jakiegoś powodu nie może jej zaindeksować. Aby to wyjaśnić skorzystaj z narzędzi dla webmasterów. Szczególnie przydatne będą sekcje dostęp dla robotów i błędy indeksowania.

Komentarze

Nikt jeszcze nie dodał komentarza, bądź pierwszy i podziel się swoimi uwagami!

Twój komentarz